Start

Kom ihåg mig
Bild icke tillgänglig

direkt på hemsidan

Här på Vilhelmina Missionskyrkas hemsida kan du läsa Bibeln, jämföra bibelöversättningar och prenumerera på bibelläsningsplaner.

Dagens vers

Men när tiden var fullbordad sände Gud sin Son, född av kvinna och ställd under lagen, för att han skulle friköpa dem som stod under lagen, så att vi skulle få söners rätt.

personlighetsgrupper
Konfirmanderna är grupperade utifrån personlighetstyper
fika
Fika efter utelekarna

Det här är en dagbok om Konfalägret i Hemavan Fjällstation. Den kommer att uppdateras varje dag.

Resan för de som kom ifrån Umeå började ca 12:30 och då åkte vi tåg till Lycksele och sedan buss till Hemavan. Man blev väldigt trött under resan för vi åkte i ca 6 timmar. Sedan när all var framme så åt vi middag nästan omedelbart, för att resan var så lång och alla var hungriga.  Senare under kvällen lekte vi ett par lekar för att återigen lära känna varandra. I slutet av kvällen var det andakt med lovsång och en vittnesbörd av Evelinn. Sedan så gick alla och la sig.

Väckningen på nästa dag var intressant. Ledarna från Vilhelmina hoppade runt i allas rum med hög musik och trumpet, vilket gjorde att alla var klarvakna kl. 9.00 inför frukosten. Sedan var det morgonbön efter frukosten som ledde till ett slags personlighetstest som kallades ”Andens Frukter”. Den gick ut på att beskriva sig själv och sedan bli inplacerad i olika grupper. Grupperna representerade olika personer från Bibeln som hade olika personlighetstyper. För det mesta så stämde det överens med en själv väldigt bra. Sedan hade vi ett pass där man var i olika grupper beroande på var man kom ifrån. De flesta planerade deras konfirmationsgudstjänster. Därefter åt vi lunch. Efteråt var det lekar utomhus så man fick röra på sig ordentligt. Mer har vi inte hunnit göra idag.

Håll utkik efter nästa uppdatering!

Konfirmanderna Lovisa (Kvarnåsen) och Robyn (Umeå)