Undervisning
Logga in

Logga in

Användarnamn *
Lösenord *
Kom ihåg mig

Att få undervisning och utvecklas både som människa och i sin tro tycker vi är viktigt. I Vilhelmina Missionsförsamling jobbar vi på att genom kurser, gudstjänster, andakter, böndagar, bibelläsning och bön växa på flera olika områden. Läs mer genom att klicka dig vidare på respektive rubrik.

 

Kurser

Det varierar vilka kurser vi erbjuder men några vanliga kurser är Alpha, Fisken i vattnet och Smittande tro. En del riktar sig främst till personer som vill veta vad kristen tro är och andra till personer som redan är kristna.

 

Bibeln

Du kan läsa Bibeln direkt här på hemsidan. Under sidan Bibeln finns också sidorna Jämför och Läsplan. På sidan Jämför kan du jämföra två bibelöversättningar sida vid sida. På sidan Läsplan kan du välja mellan 6 olika bibelläsningsplaner (se nedan) att läsa ur direkt på hemsidan eller, som vi föreslår, prenumerera på. Om du väljer att prenumerera får du varje dag ett e-postmeddelande med texterna för dagen. Ifall du tycker att bibelläsningsplanerna är lite långa eller om du också vill ha en kortare läsning kan du välja att få Dagens vers som e-postmeddelande. Klicka helt enkelt på prenumerera (uppe till höger), välj läsplan och bibelversion, fyll i din e-postadress, välj om du vill ha en läsplan, Dagens vers eller båda och välj slutligen vilket datum du vill börja med planen och spara. Du får då ett e-postmeddelande som bekräftelse.

 

Bibeln och bönen

Bibeln och bönen är givetvis grundläggande delar i den kristna tron men hur läser man bibeln och hur fungerar det här med bön?

 

Andakt

En andakt kan ses som en kortare form av gudstjänst. Den innehåller ofta en kort betraktelse eller livsberättelse som någon delar samt bön och sång. På den här andaktssidan bidrar vi med betraktelsedelen. Utifrån ord som vi har som teman i församlingen två veckor i taget skriver någon sina tankar.

 

Andaktsböcker

Förutom andakterna som vi publicerar på andaktssidan varannan vecka rekommenderar vi att alla skaffar sig en andaktsbok där man kan läsa en daglig andakt. På den här sidan ger vi några tips på andaktsböcker.

 

Böndagar/temadagar

Minst en gång per år anordnar vi, tillsammans med Åskyrkan, böndagar eller temadagar där vi får fördjupning inom ett särskilt ämne genom föredrag och draman, samtala i smågrupper om ämnet samt be tillsammans. 

 

Gudstjänst

Gudstjänsten är bland de viktigaste delarna av de flesta församlingars verksamhet. Här får vi träffa andra, undervisas om bibeln, den kristna tron och livet samt stilla oss en stund tillsammans med varandra och Gud.